تلنا: روزانه حدود 15 میلیون بازدیدیکتا از ابر آروان عبور داده می شود که از بین آنها روزانه یک میلیارد درخواست را پاسخ می دهیم.
به گزارش خبرنگار تلنا،پویا پیرحسینلو، مدیرعامل ابر آروان با بیان اینکه این شرکت از سال 93 با سرمایه گذاری شرکت فناپ به عنوان یک شرکت دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضروبسایت های بزرگ و پرترافیکی مثل دیجی کالا، بامیلو، تیوال و زرین پال در فهرست مشتریان این برند به ثبت رسیده است.
مدیرعامل ابرآروان در ادامه از حضور چنین برندهای مطرحی در لیست مشتریان ابرآروان این گونه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: خیلی از برندهای بسیار معتبر که هر کدام می توانند پشتوانه بسیار بزرگی برای ما باشند اینجا جمع شده اند. البته همان قدر که این موضوع می تواند یک افتخار بزرگ باشد، به دلیل تعهدی که برای ما در قبال شرکت های معتبر و کاربران به وجود می آورد، می تواند یک اتفاق ترسناک هم باشد.
پویا پیرحسینلو معماری کامل anycast، افزایش امکانات ابر آروان در حوزه امنیت و SSL رایگان را از خصوصیات ممتاز ابر آروان در نسل جدید راهکارهاش برشمرد و گفت: کمتر شبکه توزیع محتوایی در دنیا وجود دارد که تمام معماری اش هم در لایه DNS و هم در لایه کاربر مبتنی بر فناوری پیشرفته anycast باشد.
به گفته مدیر عامل ابر آروان: امکانات ما در حوزه امنیت ابری به شدت افزایش پیدا کرده و DDOS PROTECTION ما از همیشه قوی تر و قدرتمندتر است.
پیرحسینلو با اشاره به اینکه رابط کاربری ابر آروان مدرن شده است اعلام کرد: تمام امکانات داخل پنل ما از API هم قابل دسترس هستند. تمام خدمات ما یعنی هم پلتفرم ویدئو و هم شبکه توزیع محتوا در یک پنل تجمیع شده اند و دسترسی ها خیلی آسان تر شده است.
هم زمان با رونمایی از نسل جدید راهکارهای ابر آروان، پیرحسینلو خبر راه اندازی مرکز تماس 24 ساعته ابر آروان را نیز اعلام کرد: ما قبلا فقط به مشتریان سازمانی خود از طریق تلفن همراه پشتیبانی 24 ساعته می دادیم ولی الان با مرکز تماس فوق العاده ای که در ابر آروان راه اندازی شده، می توانیم به تمام مشتریان خود پشتیبانی 24 ساعته بدهیم.
مدیر عامل ابر آروان با بیان اینکه ابر آروان یک شبکه توزیع محتوا است و تلاش می کند محتوا را از نزدیک ترین نقطه جغرافیایی به دست کاربر برساند، بیان کرد: ما باید از همیشه سریع تر و از همیشه امن تر باشیم و امروز در نسل جدید راهکارهای ابر آروان ما از همیشه سریع تر و امن تر هستیم.
او در خصوص مزیت CDNهای ابرآروان نسبت به نمونه های خارجی گفت: ما همیشه از مشتریان مان می خواهیم که ما را با سرویس های CDN خارجی مقایسه کنند. مزیت ما فقط داشتن سرور داخل ایران نیست. ما از نظر طراحی و معماری با شبکه های توزیع محتوای خارجی کاملا قابل رقابت هستیم و همواره تلاش می کنیم یک گام جلوتر از تک تک شبکه های توزیع محتوا در دنیا حرکت کنیم.
مدیر عامل ابر آروان در بخشی دیگر از ارائه خود در میان حاضرین به مقایسه آماری هزینه های سرویس CDN در ایران و خارج از ایران پرداخت و گفت: در ایران هزینه ّها در برخی موارد بیشتر است و در برخی موارد کمتر. مثلا خیلی ها حوزه انسانی را مثال می زنند و می گویند در ایران هزینه ها پایین تر است؛ در صورتی که ما در ایران به طور متوسط 100 برابر دنیا هزینه پهنای باند می دهیم و 10 برابر متوسط جهانی هزینه دیتاسنتر پرداخت می کنیم. پس احتمالا می توان گفت ما در ایران هزینه های بیشتری از متوسط دنیا داریم.
پیرحسینلو ادامه داد: من قیمت های نسل جدید شبکه توزیع محتوای ابر آروان را با قیمت های معروف ترین CDN دنیا مقایسه کردم. معیار را مصرف 10 ترابایت در ماه در نظر گرفته ام که MaxCDN به ازای هر گیگابایت 380 تومان، Akamai 1400 تومان، Fastly 400 تومان، Amazon CloudFront 560 تومان و Edgecast 480 تومان است در حالی که ابر آروان هزینه اش به ازای هر گیگابایت 299 تومان است. همه این CDNها هزینه ترافیک داخل خاورمیانه را گران تر از جاهای دیگر محاسبه می کنند و ما توانسته ایم قیمتی رقابتی تر را نسبت به تمامی رقبای خارجی مان ارائه کنیم.
پویا پیرحسینلو پلتفرم ویدیو را بخش مهم دیگری از راهکارهای جدید ابر آروان عنوان کرد و گفت: ما یک زیرساخت بسیار مطمین ارائه کردیم که هر کس بخواهد در حوزه ویدیویی سرویس بدهد می تواند ا ز آن استفاده کند چه برای VODها چه برای پخش زنده.
او یکپارچگی کامل این پلتفرم با CDN ابر آروان را یکی از ویژگی های مهم و کاربردی آن دانست و ویژگی دیگر پلتفرم ویدیویی را اینگونه توصیف کرد: معماری این پلتفرم به شکلی طراحی شده که می تواند به عنوان یک سرویس زیرساختی عمل کند.