آروان‌کلاد

ایلیا وکیلی، مرشد ابر آروان در سخنرانی خود در پنجمین رویداد سوار ابرها (RTC 22) پس از مرور تجارب مثبت و منفی ابر آروان در سال‌های گذشته از حمایت آروان از پروژه‌های متن باز مطرح دنیا خبر داد.

ایلیا وکیلی صحبت‌هایش را با بررسی سرعت و عملکرد محصول شبکه توزیع محتوا ابر آروان‌ شروع کرد: «مخاطب با هر محتوایی که روی CDN آروان است، تنها ۳۰ میلی‌ثانیه فاصله دارد. این عدد از ۱۰۰ میلی‌ثانیه شروع شده و طی این سال‌ها، تیم فنی آروان آن را تا ۳۰ میلی‌ثانیه رسانده است. این موضوع باعث شده CDN آروان جزو ۱۰ شبکه توزیع محتوای برتر دنیا قرار گیرد. »

وکیلی با بیان این‌که ۶ سال پیش ابر آروان سه پاپ‌سایت  داشت و  با ۴ متخصص کار خود را شروع کرد، گفت:‌ «امروز آروان با حضور بیش از ۲۰۰ متخصص حوزه‌های مختلف IT، به مخاطبان از همیشه نزدیک‌تر است. آروان در این لحظه در ۶ قاره دنیا، بیش از ۳۰ کشور و ۴۰ شهر مهم پاپ‌سایت دارد و متعهد است که در IXP کشورهای در حال توسعه باز هم پاپ‌سایت قرار دهد تا به همه مردم دنیا نزدیک‌تر از قبل باشد.»

وکیلی از فراز و نشیب‌های فعالیت‌های آروان طی این سال‌ها هم گفت: «زمستان ٩۴ تجربه حمله DDoS داشتیم که باعث شد مشتری‌های زیادی را از دست دهیم. در اختلال ۴۵ دقیقه‌ای DNS در پاییز ٩٨ و همین طور حادثه IR-THR-AT1 در آخرین روزهای زمستان ٩٩ متاسفانه نتوانستیم آن‌طور که وظیفه داشتیم، پاسخ‌گوی نیاز مشتریان‌مان باشیم. این‌ها موقعیت‌هایی بودند که به‌سختی یاد گرفتیم چقدر مشتریان‌مان به ما اعتماد کردند و چقدر باید مراقب این اعتماد باشیم. خوش‌حالیم که بعد تمام این اتفاقات، توانستیم با درس گرفتن از مشکلات و اشتباهات‌مان اعتماد مشتریان آروان را دوباره به دست بیاوریم.»

مرشد ابر آروان به مشتری‌های بزرگی اشاره کرد که در صنعت خود پیشتاز هستند و از محصولات ابر آروان استفاده می کنند اشاره کرد و گفت: «کسب‌وکارهایی مانند اسنپ، تپسی، اسنپ‌فود، کافه بازار، دیجی‌کالا، بانک پاسارگاد، بانک آینده، ایران خودرو، سایپا، ایسنا، الف، مهر، آیو و بایا از محصولات متنوع ابری آروان استفاده می‌کنند. آروان طی این سال‌ها از یک CDN رایگان به یک راهکار جامع ابری تبدیل شده است. از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تا کسب‌وکارهای بزرگ، امروز از ۵ محصول بالغ ابری  و صدها امکان متنوع آروان استفاده می‌کنند.»

ابر آروان حامی پروژه‌های متن‌‌باز و سفیر Ceph در خاورمیانه

ایلیا وکیلی درباره‌ی حمایت ابر آروان از پروژه‌های متن‌باز مطرح دنیا توضیح داد: «در تمام این سال‌ها، در کنار هر قدمی که مستقیمن برای آروان برداشتیم، سعی کردیم قدمی هم در تعامل با و حمایت از اکوسیستم ابری جهان و جامعه‌‌ی متن‌باز برداریم. آروان در ۵ محصول بزرگ متن باز Nginx،Openresty ،Let’s Encrypt Certbot ،Openstack و Ceph به عنوان Contributor فعالیت می‌کند و محصول مهم DNS آروان را به شکل متن باز ارایه کرده است.»

علاوه‌بر این، آروان از سال ۲۰۲۲ اقدام به حمایت از بزرگ‌ترین پروژه‌های متن‌باز ابری کرده است. وکیلی ادامه داد: «باید با افتخار اعلام کنم که هم‌اکنون اسپانسر یا پارتنر Linux Foundation، OpenInfra ،OpenStack ،Canonical ،Suse ،Manjaro ،jsDelivr و OpenSource.org هستیم. هم‌چنین در پروژه ceph هم به عنوان بزرگ‌ترین پروژه متن‌باز زیرساخت ذخیره‌سازی ابری Global contributor، سفیر خاورمیانه  و اسپانسر هستیم.»

سخنرانی ایلیا وکیلی، مرشد ابر آروان در پنجمین رویداد سوار ابرها (RTC 22) را در ویدیو زیر تماشا کنید:

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *