آروان‌کلاد

استمرار رکود کشور در سال 1396 بسیاری از کسب‌وکارها را وادار کرد با توجه به پیش‌بینی اوضاع سخت پیشِ ‌رو، برای سال 1397 برنامه‌هایی انقباضی و محتاطانه در نظر بگیرند، اما وضعیت به‌شکلی پیچیده‌تر از بیش‌تر پیش‌بینی‌ها پیش ‌رفت تا جایی‌که در کم‌تر از ۳ ماه، کشور رشد بیش از ۲۰۰درصدی نرخ ارز را تجربه کرد؛ اتفاقی که امسال آغاز‌کننده‌ی یک دوره‌ی تلخ «رکود تورمی» در کشور شد.

بسیاری از اقتصاددان‌ها و مشاوران کسب‌وکاری در چنین موقعیتی کاهش جدی هزینه‌ها را توصیه می‌کنند و البته انتخاب اجرایی بسیاری از مدیران هم کاهش هزینه‌ها از طریق کاهش تعداد پرسنل و کاهش پرداختی‌های شرکت‌ها از جمله حذف اضافه‌کاری، کارانه، پاداش، ناهار و غیره بود.

اما دیدگاه آروان کاملن متفاوت است. ما تصمیم گرفتیم به‌طور میانگین ۳۰درصد حقوق آروانی‌ها را افزایش دهیم؛ چرا؟ چون نگاه ما برخلاف نگاه بسیاری از شرکت‌هایی که در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند، انجام اقداماتی است نه در حمایت از سهام‌داران، بلکه در حمایت از مالکان واقعی شرکت یعنی «توسعه‌دهندگان و معماران ابر آروان».

برخلاف کسانی‌که فکر می‌کنند در وضعیت اقتصادی نا خوشایند، این شرکت است که بیش‌تر از همیشه به کاهش هزینه‌ها نیازمند است، ما فکر کردیم این همکاران‌مان هستند که بیش‌تر از همیشه به حمایت مادی شرکت نیاز دارند.

شاید از نظر برخی از کسانی‌که این یادداشت را می‌خوانند تصمیم ما خام یا اشتباه به نظر بیاید و تصور شود که پی‌آمد آن، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به شرکت وارد می‌کند. ممکن است تصور شود اگر بقای شرکت نباشد، نفع درازمدت همکاران هم اتفاق نمی‌افتد، اما با احترام به این دیدگاه‌ها، انتخاب ما کمک به افزایش درآمد همکاران‌مان بود و همچنین اعتقاد داریم علاوه‌بر نگاه انسانی، چنین تصمیمی سبب افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری-زیرساختی و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی شرکت خواهد بود.

 

می‌توانید از این‌جا نگاهی به فرمول حقوق شفاف ابر آروان بیاندازید و در این‌باره بیش‌تر بدانید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 پاسخ در “چرا در اواسط سال، ۳۰درصد حقوق آروانی‌ها افزایش پیدا کرد؟”

  • Avatar for امین
    امین
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ در۵:۲۳ ب٫ظ

    سلام.

    معمولاً و کلاً خیلی کم کامنت می دم اما الان احساس کردم لازمه این حرف ها رو مطرح کنم.
    آروان رو همیشه دوست دارم، براش احترام قائلم و تحسین می کنم نه فقط به خاطر اینکه متفاوت عمل می کنه، بلکه به خاطر اینکه متفاوت و درست عمل می کنه.
    از همون اول که اتفاقی و از طریق وب سایت دیگه ای وارد وب سایت آروان شدم انرژی خوب و مثبتش رو احساس کردم. الان هم هر وقت وب سایت، کانال یا ایستاگرام آروان رو چک می کنم، حالم خوب میشه و فکر می کنم حال خوب تیم آروانه که به من منتقل میشه.
    برای همه ی تیم آروان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و امیدوارم با قدرت کارشون رو ادامه بدن چون خودشون رو باور دارن و باور دارن که میشه انجامش داد. (این مورد رو ویژه تر دوست دارم)
    امیدوارم من هم یه روزی و به زودی آروانی بشم هر چند شاید الان هم باشم، التبه نه رسمی ولی قطعاً قلبی :))

    • Avatar for آروان
      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در۱۱:۵۷ ق٫ظ

      سپاس از محبتتون.
      خوشحال می‌شیم شما رو در کنارمون داشته باشیم، به https://www.arvancloud.com/fa/jobs سر بزنید و حتمن برای ما رزومه بفرستید.

  • Avatar for javad_bahadori
    javad_bahadori
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ در۵:۳۶ ب٫ظ

    راه کاری کاملا اشتباه در دنیای اقتصاد.
    این راهکار پیشنهاد کدومتون بود ؟

    راه کار در این جور مواقع اینه که مدیران مجموعه حقوقشون رو کمتر از کارمندان کنن . نه حقوق کارمندانرو زیاد – در بحران اقتصادی اکثر شرکتها به دنبال کاهش هزینه های جانبی شون هستن و خدمات شما هم هزینه های جانبی برای اونهاست.
    با افزایش سریع حقوق کارمندان فشار روانی در مجموعه ایجاد میشه و بهبود

    • Avatar for آروان
      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در۱۱:۵۷ ق٫ظ

      سپاس از نظرتون.
      ساختار حقوق مدیران و تمامی همکاران ابرآروان شفاف است:
      https://www.arvancloud.com/fa/internal/transparent-fee

      ما تصور می‌کنیم حمایت از ذهن‌های زیبا نتیجه‌ای برخلاف تصور شما یعنی افزایش درآمد و کاهش مجموع هزینه‌های آروان را در پی خواهد داشت.

  • Avatar for گشتاسب
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ در۹:۰۴ ب٫ظ

    از هیچ استارتاپ ایرانی این سطح از پختگی رو توقع نداشتم!
    واقعا به مدیران ابراروان تبریک میگم, بهترین انتخاب رو داشتید!!

  • Avatar for سینا
    سینا
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در۳:۵۲ ق٫ظ

    تورم ۲۰۰ درصد رو شما میشه بگید با کدوم سبد کالای مصرف کننده حساب کردید؟

    • Avatar for آروان
      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در۱۱:۵۷ ق٫ظ

      «رشد ۲۰۰ درصدی نرخ ارز»

  • Avatar for someone
    someone
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در۹:۱۷ ق٫ظ

    شرکتی با نگرش و افق دیدی متفاوت نسبت به سایرین. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید

  • Avatar for علی
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در۱۲:۴۶ ب٫ظ

    چه شرکت خوبی از این شرکتاس که آدم دوست داره توش زندگی کنه نه کار

  • Avatar for رضا
    رضا
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در۲:۱۷ ب٫ظ

    تبریک به این سطح فکر مدرن و عالی

  • Avatar for لیلا رفایی
    لیلا رفایی
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ در۸:۵۴ ق٫ظ

    احسنت و افرین به این دیدگاه و مدیریت صحیح ، شما با اینکار نه تنها منابع انسانی خودتون رو حفظ کردید و ارزش نهادید باعث شدید که نیروی انسانیتون بیش از پیش وفاداریشون رو ثابت کنند .
    ای کاش من هم یک اروانی بودم

  • Avatar for وحید
    وحید
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ در۲:۱۸ ق٫ظ

    بیش از همه چیز با اجرای این ایده ، به برند تون ، ارج و قرب دادید .خیلی پخته عمل کردید . نظلم پرداخت شفاف یعنی Base قوی . اگر در نیمه دوم سال 97 به پلن تدوین شده تون برسید در نوع خود یک الگو خواهید شد .
    با آرزوی موفقیت روزافزون

  • Avatar for امیرحسین
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ در۴:۵۷ ب٫ظ

    سلام
    مجموعه خیلی دوست داشتنی هستید صرفا نه فقط به خاطر این افزایش 30 درصدی نه ، به خاطر ساختار و رفتاری که دارید ، از همون اولی که اشنا شدم باهاتون حس خوبی داشتم بهتون، توی فضای مجازی هم بچه های تیمتون رو فالو میکردم و …
    یکی از دوستام میگفت مجموعه شما ورشکست میشه دووم نمیاره ، وقتی این خبر رو نشونش دادم ساکت شُد ، امیدوارم همیشه این مجموعه موفق باشه و رو به جلو بره همچنین اعضای تیمتون روز به روش پیشرفت کُنن ، من از طریق آقای مُقدس شما رو پیدا کردم ، حال خوبی پیدا میکنم اینجا رو میخونم ، خیلی دوست دارم تو مجموعه شما فعالیت کُنم چون فکر میکنم باعث میشه پیشرفتم چند برابر بشه ولی فکر میکنم نتونیم باهم همکاری کُنیم.
    امیدوارم موفق باشید.
    به امید دیدار
    امیرحسین