ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در فروردین ۱۴۰۲ قابلیت شتاب‌دهی به فضای ابری آروان (Object Storage) اضافه شد تا کاربران این محصول از امکانات شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) بهره‌مند شوند. هم‌چنین در این ماه‌ امکان دریافت گزارش پلیر ابر آروان از گوگل آنالیتیکس در پلتفرم ویدیو ابر آروان (Video Platform) فراهم شد.

اضافه شدن نمونه‌ی کد و مانیفست آماده به فرآیند ساخت اپلیکیشن و افزایش اپلیکیشن‌های آماده‌ی جدید، از دیگر تغییرات فروردین ۱۴۰۲ بود که در محصول کانتینر ابری آروان (Cloud Container) انجام شد.

 

اضافه‌‌شدن قابلیت شتاب‌دهی به فضای ابری آروان

برای بهره‌مندی بیش‌تر کاربران محصول فضای ابری آروان از مزایای شبکه توزیع محتوا، قابلیت شتاب‌دهی به فضای ابری اضافه شد.

پیش‌تر تنها امکان مدیریت Cache در پنل محصول فضای ابری وجود داشت. در حال حاضر کاربران این محصول علاوه‌بر مدیریت Cache می‌توانند از قابلیت‌های شتاب‌دهی و بهینه‌سازی تصاویر هم استفاده کنند.

با این تغییرات، فایروال، بهینه‌‌سازی CSS و JavaScript، افزایش سرعت، گزارش تحلیل ترافیک و گزارش موقعیت جغرافیایی در پنل محصول فضای ابری آروان در دسترس کاربران قرار دارد.

 

فراهم‌شدن امکان دریافت گزارش پلیر ابر آروان از گوگل آنالیتیکس

در ماهی که گذشت با اتصال پلتفرم ویدیو ابر آروان به گوگل‌تگ‌منیجر (Google Tag Manager)، امکان دریافت گزارش از پلیر آروان در گوگل آنالیتیکس فراهم شد.

فراهم شدن امکان اتصال وب‌سایت به گوگل‌تگ‌منیجر سبب می‌شود رخدادهای پلیر ابر آروان به گوگل‌تگ‌منیجر ارسال و داده‌های پلیر ابر آروان همراه داده‌های وب‌سایت در گزارش یکپارچه‌ی گوگل آنالیتیکس منتشر شود.

با این تغییر، در گزارش گوگل آنالیتیکس می‌توان دریافت چند درصد یک ویدیو تماشا شده یا یک ویدیو چند بار پخش و متوقف شده است.

 

بهبود فرآیند ساخت اپلیکیشن کانتینتر ابری آروان با اضافه شدن نمونه‌ی کد و مانیفست آماده

در فروردین ۱۴۰۲ فرآیند ساخت اپلیکیشن در محصول کانتینتر ابری آروان برمبنای پرسونای کاربران بازطراحی و قیمت‌گذاری ساعتی، روزانه و هفتگی به این فرآیند اضافه شد.

اضافه شدن نمونه‌ی کد و مانیفست آماده به فرآیند ساخت اپلیکیشن باعث آسان شدن توسعه‌ی اپلیکیشن با کانتینر ابر آروان می شود.

هنگام شروع فرآیند ساخت اپلیکیشن، کاربران یکی از راهکارهای ‌سه‌گانه‌ی ایمیج کانتینر (برای افرادی که با داکر کار می‌کنند)، گیت (برای افرادی که پروژه‌ در مخازن گیت دارند) و درج مانیفست (برای افرادی که متخصص دواپس هستند) را انتخاب می‌کنند و براساس نیاز خود وارد مسیر متفاوتی برای ساخت اپلیکیشن می‌شوند.

پس از انتخاب هر راهکار، کاربران می‌توانند به‌شکل شخصی‌سازی شده یا با استفاده از نمونه‌های آماده اپلیکیشن مورد نظر خود را بسازند.

به‌علاوه با قیمت‌گذاری ساعتی، روزانه و هفتگی که به فرآیند ساخت اپلیکیشن اضافه شده است، امکان تست راهکارهای مختلف با ارزان‌ترین قیمت در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

 

اضافه‌شدن اپلیکیشن‌های آماده‌ی جدید به کانتینتر ابری آروان

تغییر دیگر کانتینر ابری آروان در فروردین ۱۴۰۲ که ساخت اپلیکیشن را آسان‌ و سریع‌تر می‌کند، اضافه شدن اپلیکیشن‌های آماده‌ی جدید به این محصول است.

برای ساخت سریع و آسان اپلیکیشن می‌توانید براساس نیاز خود از دسته‌بندی اپلیکیشن‌های آماده، اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با تعیین نام، گذرواژه و منابع مورد نیاز اپلیکیشن روی دکمه‌ی «ایجاد» کلیک کنید تا حدود ۳۰ ثانیه بعد اپلیکیشن مورد نظر شما ایجاد شود.

از اپلیکیشن‌های آماده‌ی جدید می‌توان به Appsmtith برای ساخت پنل‌های فرانت Low Code و No Code، اپلیکیشن آماده‌ی Focalboard برای مدیریت پروژه‌ها و محصولات،‌ Gogs به‌عنوان جایگزین سبک و آسان برای مدیریت مخازن Git، اپلیکیشن آماده‌ی Joomla برای مدیریت و انتشار محتوا،‌ Jupyter-notebook برای ساخت محتوای آموزشی همراه اجرای کد، Metabase برای تحلیل داده‌ی تجاری،‌ MySQL برای ذخیره‌ی داده‌های اپلیکیشن، N8N به‌عنوان ابزاری بسیار قدرتمند برای خودکار و یکپارچه‌سازی راهکارها، Postgres برای ذخیره‌ی داده‌های اپلیکیشن و Strapi برای مدیریت محتوا و ساخت API اشاره کرد.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *